Susisiekite su mumis
Jaunimo g. 16, Širvintos
Telefonas: +370 382 52 355
E. p.: info (eta) sirvintuboruzele.lt
Klausimai
Draugaukime

Lapkričio mėnesį vyko projektas „Augu su knyga“. Prie šio projekto prisijungė ne tik vaikai, mokytojos, bet ir tėveliai.

Pasakos,  skaitomos prieš miegą, padeda užmigti. Suteikia vaikui saugumą, nes tuo metu, kai jam skaitoma pasaka, jis guli šiltai ir jaukiai, šalia tėvų, todėl jaučiasi saugus ir laimingas. Taip pat stiprina tėvų ir vaikų ryšį bei suteikia gerų emocijų ir išgyvenimų, nes kas gali būti geriau, kaip šalia artimas žmogus, jo balsas, jo artumas. Tokiu būdu kuriama tradicija – iš kartos – į kartą, nes jūsų vaikas, sekdamas pavyzdžiu, seks pasakas savo vaikams. Pasakos lavina šnekamąją kalbą, pasakojimo įgūdžius, loginį mąstymą, turtina žodyną ir moko mylėti knygą.

„Nykštukų“ grupės ugdytinės Gabijos mama Lina papasakojo vaikams, kaip atsiranda knyga. Skaitė vaikams knygelę „Kakė Makė ir baisi neteisybė“, o vėliau gamino lėles iš siūlų. Mokytoja pasiūlė vaikams pasiklausyti pasakos „Ežys ir kiškis“, vėliu vaikai patys vaidino ir piešė girdėtą pasaką.

„Pelėdžiukų“ grupės vaikai klausėsi sekamos pasakos „Pagrandukas“. Visiems buvo smalsu, ar tas Pagrandukas toks gardus, kad jį visi žvėrys norėjo suėsti. Grupėje patys išsikepė savo pagranduką. Kūrė knygelę „Saulė ir mėnulis“.

„Bitučių“ grupės vaikai patys bandė sekti pasakas su pasiūlytais pasakų personažais „Saulė mėnulis“, „Ropė“, „Trys paršiukai“. Padlet platformoje dėliojo dėliones ir spėliojo,  kokia tai bus pasaka.

„Boružėlių“ grupės vaikai patys sekė pasaką „Trobelytė“ su mokytojos pasiūlytomis pirštukinėmis lėlėmis.

„Žiogelių“ grupės vaikai vaidino savo kūrybos pasakas: „Trys paršiukai“, „Pelėdžiukų mokykla“ ir „Linksmosios estafetės“.

„Žirniukų“ grupės vaikai žaidė pasakas su mokytojos pasiūlytomis pasakų veikėjais „Jaučio trobelė“, „Ropė“.

„Žvirbliukų“ grupės vaikai klausėsi pasakų, sekė ir vaidino pasakas „Vištytės pyragas“, „Pagrandukas“.

„Drugelių“ grupės vaikai pirmą kartą lankėsi Igno Šeiniaus viešosios bibliotekos vaikų erdvėje. Bibliotekininkė parodė, kur „gyvena“ knygelės, kokių knygelių būna.

„Viščiukų“ grupės vaikai tapo pasakos „ Trys paršiukai“ detektyvais. Vieną ankstų rytą rado laišką, kuriame buvo parašyta, kad dingo vilkas. Be jo pasaka „Trys paršiukai“ neegzistuotų. Ugdytiniai su padidinamuoju stiklu ieškojo vilko pėdsakų, piešė vilko portretą, vaidino pasaką „Trys paršiukai“.

„Skruzdėliukų“ ir „Kiškučių“ grupės vaikai klausėsi sekamų pasakų,  mėgdžiojo žvėrelių ir paukštelių garsus, tyrinėjo, kokie veikėjai gyvena pasakų knygelėse.

Jau nuo mažens vaikai ne tik mėgsta klausytis pasakų, bet ir patys, atsivertę knygelę, nors ir nemokėdami skaityti, kuria savas istorijas. Skaitymo įprotį reikia ugdyti vaikystėje. Tik taip išugdysime vertybes puoselėjančius jaunus žmones.

 

 Skaitmeninės ir komunikavimo kompetencijų ugdymo metodinė grupelė