

INFORACIJA APIE ĮTRAUKŲJĮ UGDYMĄ
Nuo 2024 m. rugsėjo įsigaliojantis Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo Nr. I – 1489 5, 14, 21, 29, 30, 34, ir 36 straipsnių pakeitimas numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje, mokykloje) kartu su bendraamžiais. Pagrindinis įtraukiojo ugdymo tikslas – kokybiškas ugdymas kiekvienam vaikui, nepriklausomai nuo jo skirtybių. Vaikams užtikrinama teisė nebūti diskriminuojamiems dėl su negalia susijusių socialinių, emocinių, kalbinių ar kitų individualių poreikių. Taip visiems besimokantiems suteikiamos lygios galimybės. Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam vaikui, tai ugdymas be atskirties ir diskriminacijos. Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su personalizuotu kiekvieno vaiko ugdymu, atitinkančiu vaiko ugdymo(si) galias ir poreikius. Įtraukusis ugdymas apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos vaikui, mokytojui, įstaigai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis.
Vaikų, kurie turi specialiųjų poreikių, ugdymo turinys formuojamas, vadovaujantis ikimokyklinio ugdymo programa (ją pritaikant) ir atsižvelgiant į kiekvieno vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius, pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendacijas ir tėvų lūkesčius. Vaiko poreikiai tenkinami sudarant sąlygas kiekvienam vaikui patirti sėkmę, suteikiant pagal individualius poreikius pritaikytą aukštos kokybės ugdymą.
Širvintų lopšelyje-darželyje „Boružėlė“ įgyvendinama esminė įtraukiamojo ugdymo vertybinė nuostata, kad įtraukimas ir teisingumas yra suprantami, kaip kokybiško ugdymo pagrindas. Tai atsivėrusi erdvė, orientuojanti šeimas ir įstaigą veikti bendrai, darniai ir kūrybingai. Įtraukiojo švietimo sistemoje rūpinamasi kiekvienu vaiku, stengiantis kuo prasmingesnio jo ugdymo(si).
Pagrindinės įtraukiojo ugdymo vertybės:
Įstaiga vadovaujasi įtraukiojo ugdymo pagrindiniais aspektais:
ŠVIETIMO PAGALBA
LOGOPEDAS
LOGOPEDAS-SPECIALUSIS PEDAGOGAS
SOCIALINIS PEDAGOGAS
MOKINIO PADĖJĖJAS
ŠIRVINTŲ LOPŠELIO-DARŽELIO ,,BORUŽĖLĖ” VAIKO GEROVĖS KOMISIJA
Vaiko gerovės komisijos paskirtis – organizuoti ir koordinuoti prevencinį darbą, švietimo pagalbos teikimą, saugios ir palankios vaiko ugdymui aplinkos kūrimą, švietimo programų pritaikymą ugdytiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, atlikti mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus poreikius, atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pirminį įvertinimą ir atlikti kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas.
APLINKOS PRITAIKYMAS:
Aplinkos pritaikymo įtraukiajam ugdymui tikslas – užtikrinti, kad visi vaikai, nepriklausomai nuo jų individualių poreikių, galėtų dalyvauti ugdymo(si) procese ir jaustis visaverčiais ugdymo įstaigos bendruomenės nariais. Kaip pritaikome aplinką, kad ji būtų įtrauki:
BENDRUOMENĖS PASIRENGIMAS:
Kad įtraukusis ugdymas būtų sėkmingas, reikia stiprinti teigiamas visuomenės ir švietimo bendruomenės nuostatas į įtrauktį švietime, didinti švietimo pagalbos prieinamumą, gerinti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų pasirengimą įtraukčiai, pritaikyti aplinkas ir ugdymo procesus įvairių ugdymosi poreikių turintiems vaikams, formuoti vaikų, mokytojų, kitų bendruomenės narių teigiamas nuostatas.
NUORODOS Į AKTUALIUS TEISĖS AKTUS:
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija Įtraukusis ugdymas nuo 2024 metų: kokios pagalbos sulauks vaikai ir mokytojai?: https://smsm.lrv.lt/lt/naujienos-1/pranesimai-ziniasklaidai-1/itraukusis-ugdymas-nuo-2024-metu-kokios-pagalbos-sulauks-vaikai-ir-mokytojai/
2024 m. rugsėjį įsigaliojo Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo Nr. I-1489 5, 14, 21, 29, 30, 34 ir 36 straipsnių pakeitimas ir įstatymo papildymas 45 straipsniu, kurie numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (darželyje, mokykloje) kartu su savo bendraamžiais: https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/a396c630c07711eaae0db016672cba9c/asr
Vilniaus pedagoginė psichologinė tarnyba: https://www.vilniausppt.lt/itraukusis-ugdymas-2/
Nacionalinė švietimo agentūra: https://www.nsa.smm.lt/svietimo-pagalbos-departamentas/itraukties-pletros-skyrius/teises-aktai/
Universalaus dizaino mokymuisi gairės: https://tukstantmeciomokyklos.lt/wp-content/uploads/2023/11/Universalaus-dizaino-mokymuisi-gaires.pdf
Universalaus dizaino mokymuisi taikymas praktikoje: https://ebooks.vitaelitera.lt/eb/3162/universalaus-dizaino-mokymuisi-taikymas-praktikoje/
Lietuvos respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymas „Dėl specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašo patvirtinimo” V-898 Dėl Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašo patvir… (lrs.lt)
Lietuvos respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymas dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymo Nr. v-1228 „Dėl specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimas e-seimas.lrs.lt/rs/legalact/TAD/6754d642193c11efb121d2fe3a0eff27/
Lietuvos respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymas dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2016 m. Lapkričio 2 d. Įsakymo nr. V-950 „Dėl socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikams ir mokiniams tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimas V-553 Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2016 m. lapkričio 2 d. įsakymo Nr. V-950 „Dėl Socialinės … (lrs.lt)
Lietuvos respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymas dėl mokyklos vaiko gerovės komisijos funkcijų, sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo V-818 Dėl Mokyklos vaiko gerovės komisijos funkcijų, sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarkos aprašo … (lrs.lt)